Pobierz naszą Aplikację mobilną

0 0 0 D
0 0 G
0 0 M
0 0 0 S
Burak tak cenne warzywo na naszym stole

Burak tak cenne warzywo na naszym stole

Otóż często niedoceniane warzywo jakim jest burak powinno dużo częściej gościć na naszych stołach. Dla osób trenujących burak może stać się krokiem milowym w poprawie swoich osiągnięć o czym przekonacie się po przeczytaniu tego krótkiego artykułu.

Badania przeprowadzone przez angielskich naukowców z Uniwersytetu w Exeter na niewielkiej grupie ochotników pozwoliły stwierdzić, że zawarty w burakach azotan obniża wchłanianie tlenu podczas wysiłku fizycznego. Dzięki temu sprawia, że wolniej się męczymy. Badania polegały na przeprowadzeniu testów wytrzymałościowych (m.in. na rowerze treningowym) wśród 8 mężczyzn, którym wcześniej przez 6 kolejnych dni podawano 500 ml soku z buraków ćwikłowych.

Następnie tym samym osobom przez 6 dni podawano placebo (którym był lekki środek nasercowy) i ponownie przeprowadzono testy wytrzymałościowe. Okazało się, że po spożywaniu soku z buraka grupa ta uzyskała średnio lepsze wyniki niż kiedy przyjmowała placebo. Udało im się utrzymać trening przez 1,5 minuty dłużej niż kiedy pili placebo (czyli średnio 11,25 minuty, zamiast niecałych 10). Naukowcy jeszcze nie są pewni, na czym polega dodatni mechanizm działania azotanu zawartego w burakach. Przypuszczają, że po spożyciu może on się przekształcać w tlenek azotu, który z kolei zmniejsza ilość spalanego podczas ćwiczeń tlenu.

Już we wcześniejszych badaniach stwierdzono dodatni wpływ buraków ćwikłowych na obniżenie ciśnienia krwi. Gdyby ostatnie odkrycie potwierdziło się, można by wykorzystać cudowne właściwości buraka w leczeniu problemów sercowo-naczyniowych, schorzeń układu oddechowego i trawiennego, jak również pomóc sportowcom poprawić wytrzymałość fizyczną.

Powiązane artykuły
Suplementy na rzeźbę Suplementy na masę Odżywki dla początkujących

Strona korzysta z plików cookie. Możesz okreśclić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.

×