Pobierz naszą Aplikację mobilną

0 0 0 D
0 0 G
0 0 M
0 0 0 S
Czy warto włączyć szparagi do naszego menu??

Czy warto włączyć szparagi do naszego menu??

Szparagi są skarbnicą witamin i składników mineralnych. Zapobiegają powstawaniu nowotworów, odpowiadają za prawidłowy rozwój płodu, wspomagają kobiety karmiące piersią i odchudzają, ponieważ w 100 g zawierają tylko 18 kcal. Ponadto szparagi są jednym z najskuteczniejszych afrodyzjaków.

Właściwości odżywcze:

  • Szparagi są dietetyczne, ponieważ w 100 g zawierają tylko 18 kalorii. 
  • Bogate w kwas foliowy, który spowalnia proces starzenia i pomaga w regeneracji uszkodzonych komórek, wspomaga także pracę układu krążenia;
  • Szparagi zawierają witaminy C i E oraz beta-karoten - poprawiają kondycję skóry, włosów i paznokci;
  • W ich składzie znajdziemy również asparagine która wspomaga pracę nerek i odpowiada za prawidłowy poziom nawodnienia organizmu;
  • Dodatkowo zawierają wapń, fosfor, potas. Dwa pierwsze pierwiastki odpowiadają za kondycję kości i zębów. Z kolei wysoka ilość potasu oraz niska zawartość sodu w połączeniu z asparaginą sprawiają, że szparagi mają właściwości moczopędne;

Jak najlepiej smakują zielone szparagii? 

Zielone szparagi najlepiej smakują jako dodatek do różnego rodzaju dań Najlepiej jest je ugotować na stojąco: zwiąż je nitką, by równo się gotowały, wstaw do garnka z gotującą się osoloną wodą z dodatkiem szczypty cukru. Główki zielonych szparagów powinny znajdować się nad poziomem wody - są na tyle delikatne, że zmiękną dzięki samej parze. Czas gotowania zielonych szparagów to ok. 7 – 10 minut. Po tym czasie szparagi powinny być miękkie, ale nie przegotowane. Czas gotowania zależy jednak od grubości szparagów, dlatego warto sprawdzić widelcem, czy są już wystarczająco miękkie.

Suplementy na rzeźbę Suplementy na masę Odżywki dla początkujących

Strona korzysta z plików cookie. Możesz okreśclić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.

×