Pobierz naszą Aplikację mobilną

0 0 0 D
0 0 G
0 0 M
0 0 0 S
Regeneracja podczas snu

Regeneracja podczas snu

Jak wygląda prawidłowa regeneracja organizmu?

Wszyscy zdajemy sobie sprawę z faktu, że do wykonywania regularnych, ciężkich treningów mięśnie potrzebują odpowiedniego paliwa, dlatego dieta i suplementacja jest tak istotna dla osób aktywnych fizycznie.

Energię dla swojego organizmu dostarczamy z pożywieniem – mięśnie potrzebują składników odżywczych, aby mogły wykonać ciężką pracę. Tak samo potrzebują regeneracji po zakończeniu wysiłku, co pozwala im odbudować swoje struktury i umożliwić wykonanie kolejnego treningu na pełnych obrotach.

Co jest najlepszą regeneracją dla mięśni?

Oczywiście sen. Mnóstwo osób w czasach obecnych żyje w ciągłym pośpiechu, przez co brakuje im czasu na  pełnowartościowy, regenerujący sen – w konsekwencji odbija się to negatywnie na stanie ich zdrowia. Wiele osób trenujących ma też problem z regeneracją z powodu nadmiaru codziennych obowiązków (szkoła, praca, rodzina, treningi itd.). Ich natężenie prowadzi często do tego, że po prostu brakuje czasu na przespanie 7-8 godzin (optymalna dawka snu dla większości ludzi) lub wiele czynników zwiększających poziom stresu w życiu powoduje trudności w zasypianiu.

W przypadku problemów z zasypianiem lub brakiem czasu na zafundowanie sobie 7-8 godzin spania pomocne mogą okazać się suplementy diety. Jednym z nalbardziej popularnych suplementów "na regenerację" jest ZMA – połączenie cynku i magnezu w postaci chelatu oraz witaminy B6. Suplement ten, poza korzystnym wpływem na długość i jakość snu, podnosi także w naturalny sposób testosteron, zwiększa wydolność i poziom koncentracji, dlatego też jest ZMA jest najchętniej wybieranym produktem na poprawę regeneracji przez osoby ćwiczące siłowo/wytrzymałościowo.

Innym suplementem, który z powodzeniem można stosować w celu poprawienia jakości snu jest GABA (kwas γ-aminomasłowy) – neuroprzekaźnik, który ogranicza nadmierną aktywność i pobudzenie funkcjonowania układu nerwowego. Dzięki tym właściwościom GABA korzystnie wpływa na nastrój (łagodzi stres i jego skutki). GABA wspomaga także produkcję hormonu wzrostu oraz polepsza regenerację nocną – suplementy zawierające ten składnik sprawdzą się doskonale w przypadku osób aktywnych, które chcą podnieść jakość snu. W przypadku osób, u których większym problemem niż długość snu jest sam proces zasypiania najlepiej sprawdzą się te praparaty, które zawierają m.in. melatoninę, melisę czy walerianę.

Przede wszystkim należy jednak pamiętać, że żaden suplement nie jest w stanie zastąpić zdrowego snu – może jedynie korzystnie wpłynąć na jego jakość.

Podsumowując – ćwiczcie ciężko, jedzcie mądrze i nie zaniedbujcie regeneracji!

Powiązane artykuły
Suplementy na rzeźbę Suplementy na masę Odżywki dla początkujących

Strona korzysta z plików cookie. Możesz okreśclić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.

×