Pobierz naszą Aplikację mobilną

0 0 0 D
0 0 G
0 0 M
0 0 0 S

Ciekawostki

Interesuje Cię konkretny temat?

Dieta podczas długich weekendów czy zasłużony relaks? 

Długi weekend to doskonała okazja, aby w końcu zafundować sobie zasłużoną dawkę relaksu i odpoczynku od treningu i codziennych obowiązków. Na pewno znacie osoby (lub sami należycie do tego grona), dla których rzeczą niemalże priorytetową jest znalezienie siłowni/klubu fitness, który będzie czynny przez wszystkie święta, dzięki czemu nie przepadnie upragniony trening.

Regeneracja podczas snu

Jak wygląda prawidłowa regeneracja organizmu?

Wszyscy zdajemy sobie sprawę z faktu, że do wykonywania regularnych, ciężkich treningów mięśnie potrzebują odpowiedniego paliwa, dlatego dieta i suplementacja jest tak istotna dla osób aktywnych fizycznie.

Czy sen jest potrzebny?

Zmęczony organizm treningami potrzebuje regeneracji.

Na samym starcie musimy ustalić klika rzeczy aby zrozumieć dlaczego tak ważny jest sen dla naszego przeciążanego organizmu. Każdy zapewne słyszał o fazach snu.

 

Jesteś amatorem ostrego jedzenia- to te klika rad jest idealne dla Ciebie !

Chili dlaczego warto jeść papryczki chili ?

  • Bogata w witaminy i błonnik 
    Zawartość witaminy C w papryce chili jest największa ze wszystkich warzyw – już 7 g papryki pokrywa dzienne zapotrzebowanie.

Jagody Goji niezwykłe owoce prosto z Chin.

Jagody goji ze względu na swój wyjątkowy skład powinny zawitać na stałe w naszym jadłospisie. Stanowią doskonałe źródło białka zawierając aż 18 aminokwasów.

Dlaczego warto włączyć produkty mleczne na stałe w plan żywieniowy?

Wapń a zdrowe kości:

Termin „Zdrowe Kości” odnosi się do wytrzymałości mechanicznej kości, oraz minimalnej ich podatności na złamania. Z tym tematem musi kojarzyć się nam wskaźnik odporności kości na urazy mechaniczne zwany gęstością mineralną. Istniej proporcjonalna zależność pomiędzy gęstością mineralną a odpornością kości na złamania. Ponad to zaobserwowano również zależność pomiędzy gęstością kości a rodzajem uprawianej dyscypliny sportowej. W przypadku zawodników uprawiających tenis ziemny ich gęstość kości była średnio o 15% większa w promieniu ramienia rakiety. W kilku badaniach wykazano, że podaż wapnia wśród sportsmenek waha się w granicach 500 – 1623 mg, jednak większa część zawodniczek spożywa mniej niż 1000mg wapnia dziennie. [1]

Burak tak cenne warzywo na naszym stole

Otóż często niedoceniane warzywo jakim jest burak powinno dużo częściej gościć na naszych stołach. Dla osób trenujących burak może stać się krokiem milowym w poprawie swoich osiągnięć o czym przekonacie się po przeczytaniu tego krótkiego artykułu.

Badania przeprowadzone przez angielskich naukowców z Uniwersytetu w Exeter na niewielkiej grupie ochotników pozwoliły stwierdzić, że zawarty w burakach azotan obniża wchłanianie tlenu podczas wysiłku fizycznego. Dzięki temu sprawia, że wolniej się męczymy. Badania polegały na przeprowadzeniu testów wytrzymałościowych (m.in. na rowerze treningowym) wśród 8 mężczyzn, którym wcześniej przez 6 kolejnych dni podawano 500 ml soku z buraków ćwikłowych.

Bardzo ważna witamina A

Witamina A nazywana jest także retinolem, beta-karotenem, akseroftolem oraz prowitaminą A.

Jest jedną z najwcześniej odkrytych witamin. Jest niezbędna w procesie widzenia, ale dodatkowo wzmacnia układ odpornościowy i zapobiega zakażeniom. Pomaga zwalczać bakterie i wirusy. Ma także dobry wpływ na wygładzanie i ujędrnianie skóry. Dzięki niej włosy i paznokcie wyglądają zdrowo. Witamina A jest również przeciwutleniaczem, co oznacza, że zwalcza wolne rodniki.

 

Tłuszcze nasycone dobrymi tłuszczami.

Tłuszcze nasycone nie zwiększają ryzyka chorób serca pod warunkiem że pochodzą z dobrych źródeł.

Gdzie je znajdziemy? Źródła tłuszczów nasyconych to głównie: wołowina, jagnięcina, wieprzowina, pełnotłuste mleko, sery żółte o dużej zawartości tłuszczu, olej kokosowy, masło kakaowe, olej palmowy oraz olej z ziaren palmowych.

Suplementy na rzeźbę Suplementy na masę Odżywki dla początkujących

Strona korzysta z plików cookie. Możesz okreśclić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.

×